Work in progress: Space complexity in CS1: Difficulties in perceiving the concept

Tamar Vilner, Ela Zur

פרסום מחקרי: פרק בספר / בדוח / בכנספרסום בספר כנסביקורת עמיתים

תקציר

We all agree about the importance of teaching the efficiency of algorithms in the early stages of the study program in Computer Science. Nonetheless we recognize the difficulties encountered when introducing this concept. Usually emphasis is on time complexity, while space complexity is only mentioned briefly. In this paper we describe a misunderstanding that we encountered when teaching space complexity in the "Introduction to Computer Science" (CS1) course at the Open University of Israel.

שפה מקוריתאנגלית
כותר פרסום המארח36th ASEE/IEEE Frontiers in Education Conference, FIE
מזהי עצם דיגיטלי (DOIs)
סטטוס פרסוםפורסם - 2006
אירוע36th ASEE/IEEE Frontiers in Education Conference, FIE - San Diego, CA, ארצות הברית
משך הזמן: 28 אוק׳ 200631 אוק׳ 2006

סדרות פרסומים

שםProceedings - Frontiers in Education Conference, FIE
ISSN (מודפס)1539-4565

כנס

כנס36th ASEE/IEEE Frontiers in Education Conference, FIE
מדינה/אזורארצות הברית
עירSan Diego, CA
תקופה28/10/0631/10/06

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'Work in progress: Space complexity in CS1: Difficulties in perceiving the concept'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי