Who ‘likes’ public education: social media activism, middle-class parents, and education policy in Israel

Amit Avigur-Eshel, Izhak Berkovich

פרסום מחקרי: פרסום בכתב עתמאמרביקורת עמיתים

תקציר

This article focuses on middle-class parent activism in the Israeli policy-making arena. In recent decades, public education governance in Israel has been moving gradually from a quasi-social democratic mode to a neoliberal one. Two e-mobilizations of middle-class parents are studied: the ‘Strollers Protest’ of 2011 and the ‘Sardines Protest’ of 2014. First, we explore how these two protests used social media to promote changes in education policies. Next, we argue that social media can be used to promote both anti-neoliberal and pro-neoliberal policies in public education. We conclude by discussing the possible implications of social media on parent activism in the policy arena.

שפה מקוריתאנגלית
עמודים (מ-עד)844-859
מספר עמודים16
כתב עתBritish Journal of Sociology of Education
כרך39
מספר גיליון6
מזהי עצם דיגיטלי (DOIs)
סטטוס פרסוםפורסם - 18 אוג׳ 2018

הערה ביבליוגרפית

Publisher Copyright:
© 2017, © 2017 Informa UK Limited, trading as Taylor & Francis Group.

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'Who ‘likes’ public education: social media activism, middle-class parents, and education policy in Israel'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי