What (else) should CS educators know? - Revisited

פרסום מחקרי: פרק בספר / בדוח / בכנספרסום בספר כנסביקורת עמיתים

תקציר

While more and more countries worldwide have realized that computer science is a discipline that high-school students should be exposed to and, at the same time, awareness of the need for designated computer science teacher preparation programs has become more prominent than ever, we look back at our 1998 paper "What (else) Should CS Educators Know?". We believe that most of the principles and guidelines that we coined more than fifteen years ago still stand. We also revisit the course based on that paper, which is the core course in our teacher certification program. We believe this can help policy makers and educators to design a solid well-established pre-service and in-service computer science teachers' preparation program.

שפה מקוריתאנגלית
כותר פרסום המארחWiPSCE 2013 - 8th Workshop in Primary and Secondary Computing Education, Proceedings
מוציא לאורAssociation for Computing Machinery
עמודים83-86
מספר עמודים4
מסת"ב (מודפס)9781450324557
מזהי עצם דיגיטלי (DOIs)
סטטוס פרסוםפורסם - 2013
אירוע8th Workshop in Primary and Secondary Computing Education, WiPSCE 2013 - Aarhus, דנמרק
משך הזמן: 11 נוב׳ 201313 נוב׳ 2013

סדרות פרסומים

שםACM International Conference Proceeding Series

סדנה

סדנה8th Workshop in Primary and Secondary Computing Education, WiPSCE 2013
מדינה/אזורדנמרק
עירAarhus
תקופה11/11/1313/11/13

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'What (else) should CS educators know? - Revisited'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי