תקציר
המאה ה-21 מאופיינת בריבוי טכנולוגיות אשר חדרו לכל תחום בחיי האדם. מערכות החינוך בארץ ובעולם אימצו טכנולוגיות דיגיטליות רבות, טכנולוגיות אשר מטרתן שיפור הלמידה וההוראה והתאמה לעידן הדיגיטלי. אחת הדרכים לשילוב טכנולוגיות בחינוך הינה באמצעות מודל אחד-על-אחד (1:1) - מכשיר לכל תלמיד. מאמר זה מציג ממצאי מחקר אשר בדק את השלכות הוראה-למידה במודל 1:1 באמצעות מחשבי רשת מסוג כרומבוק על מיומנויות האוריינות הדיגיטלית של תלמידים, כפי שהוגדרו על ידי עשת-אלקלעי (2012). המחקר התבצע בבית ספר יסודי בצפון הארץ אשר משלב כרומבוקים בתהליכי הוראה-למידה. שאלונים לדיווח עצמי של תלמידים הועברו בתחילת השנה ובסופה. כמו כן, לאורך השנה התקיימו ראיונות מובנים למחצה עם מורים וקבוצות מיקוד עם תלמידים. תוצאות המחקר הראו שיפור במיומנויות האוריינות הדיגיטלית של התלמידים, ובפרט באורינות של אוריינות המידע, בעקבות הלמידה במודל 1:1. (מתוך המאמר)
כותר מתורגם של התרומה | What are the Implications of Integrating one-to-one computing with Network Laptops (Chromebooks) on Students' Digital Literacy Skills? |
---|---|
שפה מקורית | עברית |
כותר פרסום המארח | האדם הלומד בעידן הטכנולוגי: כנס צ'ייס למחקרי טכנולוגיות למידה (קובץ) |
מוציא לאור | האוניברסיטה הפתוחה ושה"ם |
עמודים | 201-210 |
מספר עמודים | 10 |
כרך | 12 |
סטטוס פרסום | פורסם - 2017 |
אירוע | האדם הלומד בעידן הטכנולוגי:: הכנס השנים עשר לחקר חדשנות וטכנולוגיות למידה ע"ש צ'ייס 2017 - האוניברסיטה הפתוחה, רעננה, ישראל משך הזמן: 14 פבר׳ 2017 → … https://www.openu.ac.il/innovation/chais2017/ |
כנס
כנס | האדם הלומד בעידן הטכנולוגי: |
---|---|
מדינה/אזור | ישראל |
עיר | רעננה |
תקופה | 14/02/17 → … |
כתובת אינטרנט |
הערה ביבליוגרפית
למאמר מצורף נספח הכולל את השאלון לתלמידים, שבו נעשה שימוש במסגרת המחקר.IHP publications
- ihp
- אוריינות מחשב
- מחשבים ניידים
- מיומנויות מחשב
- תלמידים