כיצד שילוב מחשבי רשת ניידים (כרומבוקים) בגישת אחד-אל-אחד משליך על מיומנויות האוריינות הדיגיטלית של תלמידים?

תמר רוזמרין, תמר ענבל-שמיר, אינה בלאו

פרסום מחקרי: פרק בספר / בדוח / בכנספרקביקורת עמיתים

תקציר

המאה ה-21 מאופיינת בריבוי טכנולוגיות אשר חדרו לכל תחום בחיי האדם. מערכות החינוך בארץ ובעולם אימצו טכנולוגיות דיגיטליות רבות, טכנולוגיות אשר מטרתן שיפור הלמידה וההוראה והתאמה לעידן הדיגיטלי. אחת הדרכים לשילוב טכנולוגיות בחינוך הינה באמצעות מודל אחד-על-אחד (1:1) - מכשיר לכל תלמיד. מאמר זה מציג ממצאי מחקר אשר בדק את השלכות הוראה-למידה במודל 1:1 באמצעות מחשבי רשת מסוג כרומבוק על מיומנויות האוריינות הדיגיטלית של תלמידים, כפי שהוגדרו על ידי עשת-אלקלעי (2012). המחקר התבצע בבית ספר יסודי בצפון הארץ אשר משלב כרומבוקים בתהליכי הוראה-למידה. שאלונים לדיווח עצמי של תלמידים הועברו בתחילת השנה ובסופה. כמו כן, לאורך השנה התקיימו ראיונות מובנים למחצה עם מורים וקבוצות מיקוד עם תלמידים. תוצאות המחקר הראו שיפור במיומנויות האוריינות הדיגיטלית של התלמידים, ובפרט באורינות של אוריינות המידע, בעקבות הלמידה במודל 1:1. (מתוך המאמר)
כותר מתורגם של התרומהWhat are the Implications of Integrating one-to-one computing with Network Laptops (Chromebooks) on Students' Digital Literacy Skills?
שפה מקוריתעברית
כותר פרסום המארחהאדם הלומד בעידן הטכנולוגי: כנס צ'ייס למחקרי טכנולוגיות למידה (קובץ)
מוציא לאורהאוניברסיטה הפתוחה ושה"ם
עמודים201-210
מספר עמודים10
כרך12
סטטוס פרסוםפורסם - 2017
אירועהאדם הלומד בעידן הטכנולוגי:: הכנס השנים עשר לחקר חדשנות וטכנולוגיות למידה ע"ש צ'ייס 2017 - האוניברסיטה הפתוחה, רעננה, ישראל
משך הזמן: 14 פבר׳ 2017 → …
https://www.openu.ac.il/innovation/chais2017/

כנס

כנסהאדם הלומד בעידן הטכנולוגי:
מדינה/אזורישראל
עיררעננה
תקופה14/02/17 → …
כתובת אינטרנט

הערה ביבליוגרפית

למאמר מצורף נספח הכולל את השאלון לתלמידים, שבו נעשה שימוש במסגרת המחקר.

IHP publications

  • ihp
  • אוריינות מחשב
  • מחשבים ניידים
  • מיומנויות מחשב
  • תלמידים

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'כיצד שילוב מחשבי רשת ניידים (כרומבוקים) בגישת אחד-אל-אחד משליך על מיומנויות האוריינות הדיגיטלית של תלמידים?'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי