Viewing comprehension: Students' learning preferences and strategies when studying from video

Avner Caspi, Paul Gorsky, Meira Privman

פרסום מחקרי: פרסום בכתב עתמאמרביקורת עמיתים

תקציר

This research examined how students at the Open University of Israel studied from video recordings of lectures. At the semester's end, seven history students were interviewed in order to trace their experiences, learning strategies and preferences. It was found that (1) reading comprehension strategies are inappropriate for viewing comprehension, (2) presumed theoretical advantages associated with instructional video may in fact be disadvantages, (3) the medium does indeed influence the message, (4) mismatching medium and message may have deleterious results on students' cognitive and affective outcomes and (5) surface-level orientations to study may be hindered by video.

שפה מקוריתאנגלית
עמודים (מ-עד)31-47
מספר עמודים17
כתב עתInstructional Science
כרך33
מספר גיליון1
מזהי עצם דיגיטלי (DOIs)
סטטוס פרסוםפורסם - ינו׳ 2005

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'Viewing comprehension: Students' learning preferences and strategies when studying from video'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי