Using synchronous and asynchronous online learning in computer science courses

Judith Gal-Ezer, Dvir Lanzberg

פרסום מחקרי: פרק בספר / בדוח / בכנספרסום בספר כנסביקורת עמיתים

תקציר

This paper describes an experiment we conducted using both synchronous and asynchronous online tools in computer science courses at the Open University of Israel. We believe that computer science courses are appropriate for investigating on-line learning because many of them deal with processes (algorithms, queries on databases, etc.) which are much easier to learn through animated presentations than through written explanations. The success of this experiment encourages us to widen the experiment in the coming semesters.

שפה מקוריתאנגלית
כותר פרסום המארח33rd Annual Frontiers in Education
כותר משנה של פרסום המארחEngineering as a Human Endeavor: Partnering Community, Academia, Government, and Industry, FIE 2003 - Conference Proceedings
מוציא לאורInstitute of Electrical and Electronics Engineers Inc.
עמודיםT3F1
מסת"ב (אלקטרוני)0780379616
מזהי עצם דיגיטלי (DOIs)
סטטוס פרסוםפורסם - 2003
אירוע33rd Annual Frontiers in Education, FIE 2003 - Westminster, ארצות הברית
משך הזמן: 5 נוב׳ 20038 נוב׳ 2003

סדרות פרסומים

שםProceedings - Frontiers in Education Conference, FIE
כרך1
ISSN (מודפס)1539-4565

כנס

כנס33rd Annual Frontiers in Education, FIE 2003
מדינה/אזורארצות הברית
עירWestminster
תקופה5/11/038/11/03

הערה ביבליוגרפית

Publisher Copyright:
© 2003 IEEE.

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'Using synchronous and asynchronous online learning in computer science courses'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי