Use of visual tools in distance teaching of computational models

Judith Gal-Ezer, Mark Trakhtenbrot

פרסום מחקרי: פרק בספר / בדוח / בכנספרסום בספר כנסביקורת עמיתים

תקציר

We present visual interactive tools for distance teaching in course "Automata Theory and Formal Languages" (AFL) that explores mathematical models of computation. Using the tools, students can interactively explore the various classes of automata and grammars, their properties, expressive power, and transformations. The tools help to get prompt answers to typical questions, and to gain a better sense of concepts that would otherwise remain purely formal. This is especially important in distance education, where traditional difficulties in learning theoretical material become even more severe. Our tools address cognitive and communication aspects of asynchronous learning process. The need in such tools has been recently widely recognized.

שפה מקוריתאנגלית
כותר פרסום המארח33rd Annual Frontiers in Education
כותר משנה של פרסום המארחEngineering as a Human Endeavor: Partnering Community, Academia, Government, and Industry, FIE 2003 - Conference Proceedings
מוציא לאורInstitute of Electrical and Electronics Engineers Inc.
עמודיםT4F1
כרך1
מסת"ב (אלקטרוני)0780379616
מזהי עצם דיגיטלי (DOIs)
סטטוס פרסוםפורסם - 2003
אירוע33rd Annual Frontiers in Education, FIE 2003 - Westminster, ארצות הברית
משך הזמן: 5 נוב׳ 20038 נוב׳ 2003

סדרות פרסומים

שםProceedings - Frontiers in Education Conference, FIE
כרך1
ISSN (מודפס)1539-4565

כנס

כנס33rd Annual Frontiers in Education, FIE 2003
מדינה/אזורארצות הברית
עירWestminster
תקופה5/11/038/11/03

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'Use of visual tools in distance teaching of computational models'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי