Uni-Dimensional or Multi-Dimensional? Empirical Evidence for Distinguishing between Different Aspects of Intuition

Adi Amit, Zohar Rusou, Sharon Arieli

פרסום מחקרי: פרסום בכתב עתתגובה / דיון

תקציר

Some researchers refer to intuition as a multi-dimensional construct while others refer to it as a uni-dimensional construct. In the spirit of Hoffrage and Marewski's (2015) discussion of the various aspects of intuition, we call for finer distinctions between multiple dimensions. We further review evidence suggesting that several dimensions can be separated on an empirical basis. We hope to inspire more theoretical and empirical research on the multi-dimensionality of intuition.

שפה מקוריתאנגלית
עמודים (מ-עד)322-324
מספר עמודים3
כתב עתJournal of Applied Research in Memory and Cognition
כרך5
מספר גיליון3
מזהי עצם דיגיטלי (DOIs)
סטטוס פרסוםפורסם - 1 ספט׳ 2016

הערה ביבליוגרפית

Publisher Copyright:
© 2016 Society for Applied Research in Memory and Cognition

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'Uni-Dimensional or Multi-Dimensional? Empirical Evidence for Distinguishing between Different Aspects of Intuition'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי