Typology of “Tough Love” Leadership in Urban Schools Facing Challenging Circumstances

Izhak Berkovich, Yael Grinshtain

פרסום מחקרי: פרסום בכתב עתמאמרביקורת עמיתים

תקציר

The myth of “tough love” leadership emerges in cultural narratives as a superior approach to improving students’ educational opportunities in urban schools facing challenging circumstances. This model, however, has not been conceptualized, and consequently, empirical research about it is lacking. We formulated a typology of tough love leadership as a mix of four behaviors that combine “tough” and “loving” approaches, with a focus on crisis management and a positive school vision. The study used the tough love leadership conceptualization to explore different mixes of tough love leadership, manifesting in four urban schools facing challenging circumstances. The study’s implications are discussed.

שפה מקוריתאנגלית
עמודים (מ-עד)108-134
מספר עמודים27
כתב עתUrban Education
כרך57
מספר גיליון1
מזהי עצם דיגיטלי (DOIs)
סטטוס פרסוםפורסם - ינו׳ 2022

הערה ביבליוגרפית

Publisher Copyright:
© The Author(s) 2018.

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'Typology of “Tough Love” Leadership in Urban Schools Facing Challenging Circumstances'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי