Tweeting educational technology: A tale of professional community of practice

Ina Blau, Tami Neuthal

פרסום מחקרי: פרסום בכתב עתמאמרביקורת עמיתים

תקציר

This paper explores an Israeli professional community on Twitter practicing educational technology. Networking analysis of 42 users and 296 structural connections among them revealed that the adoption of Twitter was normally distributed and active participation was asymmetrical - 14.3% of users produced 80% of the tweets. Investment in participation was highly gratified by influence on the audience.
שפה מקוריתאנגלית אמריקאית
עמודים (מ-עד)75-80
כתב עתInternational Journal Cyber-Society and Education - IJCSE
כרך5
מספר גיליון1
סטטוס פרסוםפורסם - 2012

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'Tweeting educational technology: A tale of professional community of practice'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי