Toward a Population Parameter for "Communities of Inquiry" in Higher Education, Asynchronous Course Forums

Paul Gorsky, Avner Caspi, Ina Blau, Yael David

פרסום מחקרי: פרק בספר / בדוח / בכנספרסום בספר כנסביקורת עמיתים

תקציר

Gorsky, Caspi and their colleagues (2010) calculated a tentative bi-modal
population parameter for the distribution of "teaching presence", "cognitive
presence" and "social presence" in asynchronous course forums based on
disciplinary differences, group size and academic level. Findings from this
study, carried out at a campus-based college, did not support the parameter.
However, a ratio was found between social presence versus the sum of
cognitive and teaching presence that was constant across disciplines and
institution type.
שפה מקוריתאנגלית אמריקאית
כותר פרסום המארחLearning in the Technological Era:
כותר משנה של פרסום המארחProceedings of the sixth Chais conference on instructional technologies research 2011
עורכיםYoram Eshet-Alkalai, Avner Caspi, Sigal Eden, Nitza Geri, Yoav Yair
מוציא לאורThe Open University of Israel
עמודים28-30
סטטוס פרסוםפורסם - 2011

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'Toward a Population Parameter for "Communities of Inquiry" in Higher Education, Asynchronous Course Forums'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי