שלושה עשורים של תוכניות תקשוב לאומיות במערכת החינוך הישראלית

צביה אלגלי, יורם קלמן

פרסום מחקרי: פרק בספר / בדוח / בכנספרסום בספר כנס

תקציר

מאז שנות השמונים של המאה הקודמת הוכרזו תריסר תוכניות תקשוב לאומיות של מערכת החינוך הישראלית. עבודה זו סוקרת את התוכניות תוך נסיון לבחון מה השתנה לאורך השנים בתפיסה של תקשוב מערכת החינוך, כמו גם מה נשאר ללא שינוי לאורך שנים רבות. העבודה מזהה דמיון רב בין התוכניות השונות בנוגע לנושאים כמו התקשוב כצורך לאומי, הצורך בספריית תכנים לאומית, והצורך בבניית תשתיות טכנולוגיות ואנושיות. לעומת זאת, הנושא של המחשב כמכונת למידה המחליפה את המורה הופיע בעבר אך נעלם בעשרים השנים האחרונות, וכך גם נעלם נושא הוראת המחשב כתחום דעת בשנות ה-90 לעומת זאת אנו רואים עלייה בחשיבות המחשב ככלי תומך בהתפתחות היחיד. העבודה מצביעה על תופעות של ספיראליות, חזרה על מטרות ישנות, היווצרות מטרות חדשות והיעלמותן של מטרות לאורך השנים. המחקר מניח תשתית לחקירת הקשר בין תוכניות התקשוב הלאומיות של מערכת החינוך לבין גורמים חברתיים, פוליטיים וטכנולוגיים. (מתוך המאמר).
כותר מתורגם של התרומהThree Decades of National ICT Programs in the Israeli Education System
שפה מקוריתעברית
כותר פרסום המארחהמרכז לחקר חדשנות בטכנולוגיות למידה
מוציא לאורהאוניברסיטה הפתוחה ושה"ם
עמודים31-37
מספר עמודים7
כרך6
סטטוס פרסוםפורסם - 2011
אירועהאדם הלומד בעידן הטכנולוגי: כנס צ'ייס השנתי למחקרי טכנולוגיות למידה 2011 - האוניברסיטה הפתוחה, רעננה, ישראל
משך הזמן: 17 פבר׳ 2011 → …
https://www.openu.ac.il/innovation/chais2011/

כנס

כנסהאדם הלומד בעידן הטכנולוגי
מדינה/אזורישראל
עיררעננה
תקופה17/02/11 → …
כתובת אינטרנט

IHP publications

  • ihp
  • אמצעי עזר להוראה
  • הוראה ולמידה מתוקשבות
  • חינוך -- היסטוריה
  • מחשבים בחינוך
  • מערכת החינוך

פורמט ציטוט ביבליוגרפי