The way we think in the digital era: Changes Over time in digital thinking skills

פרסום מחקרי: פרק בספר / בדוח / בכנספרסום בספר כנסביקורת עמיתים

תקציר

In order to investigate the nature of changes in digital literacy through time and the factors that affect these changes, the present paper follows-up on Eshet-Alkalai & Amichai-Hamburger's (2004) empirical study of digital literacy among different age groups, focusing on the question whether changes in digital literacy are age-dependent or a result of experience with technologies. In the present study, the different digital literacy skills of the same participants of Eshet- Alkalai & Amichai-Hamburger, were tested five years later and compared to a new control group. Results indicate an improvement in performance in the photo-visual and lateral literacy skills among all age groups, especially with the adults. On the other hand, information literacy of all participants dropped dramatically. Our results suggest that life-long changes in digital literacy probably result from experience with technology and not from cognitive development. Moreover the data suggest that mere exposure to information, without mastering appropriate cognitive tools for critical thinking hinder the beneficial components of experience with respect to information literacy.

שפה מקוריתאנגלית
כותר פרסום המארחProceedings of the IADIS International Conference Information Systems 2009, IS 2009
עורכיםMiguel Baptista Nunes, Patricia Barbosa, Philip Powell, Pedro Isaias, Luis Rodrigues
מוציא לאורIADIS
עמודים431-434
מספר עמודים4
מסת"ב (אלקטרוני)9789728924799
סטטוס פרסוםפורסם - 2009
אירועIADIS International Conference on Information Systems 2009, IS 2009 - Barcelona, ספרד
משך הזמן: 25 פבר׳ 200927 פבר׳ 2009

סדרות פרסומים

שםProceedings of the IADIS International Conference Information Systems 2009, IS 2009

כנס

כנסIADIS International Conference on Information Systems 2009, IS 2009
מדינה/אזורספרד
עירBarcelona
תקופה25/02/0927/02/09

הערה ביבליוגרפית

Publisher Copyright:
© 2009 IADIS.

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'The way we think in the digital era: Changes Over time in digital thinking skills'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי