The Influence of Self-regulation, Self-efficacy and Motivation as Predictors of Barriers to Satisfaction in MOOCs

Eyal Rabin, Maartje Henderikx, Yoram M. Kalman, Marco Kalz

פרסום מחקרי: פרק בספר / בדוח / בכנספרסום בספר כנסביקורת עמיתים

תקציר

This study focuses on identifying the barriers to satisfaction of MOOC participants, and the predictors of these barriers. Five hundred and forty-two English as a Second Language MOOC participants responded to pre- and post-questionnaires. Using exploratory factor analysis three kinds of barriers were identified, namely: ‘Lack of interestingness/relevance’, ‘Lack of time/bad planning’ and ‘Lack of knowledge/technical problem’. The effects of the participant’s age, gender and level of self-efficacy, motivation, self-regulation learning skills and the intention to complete the course were analyzed as predictors of those barriers. Theoretical and practical implications regarding online learner satisfaction are discussed.

שפה מקוריתאנגלית
כותר פרסום המארחTransforming Learning with Meaningful Technologies - 14th European Conference on Technology Enhanced Learning, EC-TEL 2019, Proceedings
עורכיםMaren Scheffel, Julien Broisin, Viktoria Pammer-Schindler, Andri Ioannou, Jan Schneider
מוציא לאורSpringer Verlag
עמודים631-635
מספר עמודים5
מסת"ב (מודפס)9783030297350
מזהי עצם דיגיטלי (DOIs)
סטטוס פרסוםפורסם - 2019
אירוע14th European Conference on Technology Enhanced Learning, EC-TEL 2019 - Delft, הולנד
משך הזמן: 16 ספט׳ 201919 ספט׳ 2019

סדרות פרסומים

שםLecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)
כרך11722 LNCS
ISSN (מודפס)0302-9743
ISSN (אלקטרוני)1611-3349

כנס

כנס14th European Conference on Technology Enhanced Learning, EC-TEL 2019
מדינה/אזורהולנד
עירDelft
תקופה16/09/1919/09/19

הערה ביבליוגרפית

Publisher Copyright:
© 2019, Springer Nature Switzerland AG.

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'The Influence of Self-regulation, Self-efficacy and Motivation as Predictors of Barriers to Satisfaction in MOOCs'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי