תקציר
המחקר בחן את השפעות פערי העצמי והמסוגלות העצמית של לומדים על למידה וירטואלית באמצעות אווטאר. ההשערה היתה שצפייה במודל וירטואלי המבצע מטלה ברמה גבוהה תגדיל את פערי העצמי (ממשי/ אידיאלי), תפגע במסוגלות העצמית ועקב כך תביא להישגים נמוכים בלמידה. המודל נבדק בשני ניסויים שבהם 61 סטודנטים צפו בסרטונים בהם אווטאר הדגים כיצד לשחק בספיד-סטאקס בשני תנאים: לימוד מקצועי ולימוד ברמה פשוטה. המשתתפים התנסו במשחק ומילאו שאלונים אשר בדקו את פערי העצמי והמסוגלות העצמית. ממצאי המחקר היו מעורבים: מחד נמצאו קשרים בין פערי העצמי ובין מסוגלות עצמית, וכן נמצאו עדויות ללמידה אפקטיבית בעקבות הצפייה במודל הווירטואלי. מאידך, נראה כי תפעול פערי העצמי במחקר לא היה חזק דיו ולכן לא נמצאו הבדלים משמעותיים בפערי העצמי ובמסוגלות העצמית בתנאי המחקר השונים. מסקנות המחקר היו כי למידה וירטואלית באמצעות אווטאר היא דרך אפשרית ללמידת מטלה חדשה.
כותר מתורגם של התרומה | The Effect of Students' Self-discrepancy and Self-efficacy on Learning with a Virtual Instructor |
---|---|
שפה מקורית | עברית |
כותר פרסום המארח | האדם הלומד בעידן הטכנולוגי: כנס צ'ייס למחקרי טכנולוגיות למידה (קובץ) |
כותר משנה של פרסום המארח | כנס צ'ייס למחקרי טכנולוגיות למידה (קובץ) |
מוציא לאור | האוניברסיטה הפתוחה ושה"ם |
עמודים | 31ע-21ע |
מספר עמודים | 11 |
סטטוס פרסום | פורסם - 2016 |
אירוע | האדם הלומד בעידן הטכנולוגי:: הכנס האחד-עשר לחקר חדשנות וטכנולוגיות למידה ע"ש צ'ייס - האוניברסיטה הפתוחה, רעננה, ישראל משך הזמן: 16 פבר׳ 2016 → 17 פבר׳ 2016 https://www.openu.ac.il/innovation/chais2016/ |
כנס
כנס | האדם הלומד בעידן הטכנולוגי: |
---|---|
מדינה/אזור | ישראל |
עיר | רעננה |
תקופה | 16/02/16 → 17/02/16 |
כתובת אינטרנט |
הערה ביבליוגרפית
למאמר מצורף נספח ובו סיווג הטעויות במשחק.IHP publications
- ihp
- הוראה ולמידה מתוקשבות
- למידה מרחוק
- מסוגלות עצמית
- מציאות מדומה
- פסיכולוגיית העצמי