השפעות פערי העצמי ומסוגלות עצמית על למידה באמצעות מורה וירטואלי בסביבת למידה ממוחשבת

לילך אלון, אבנר כספי

פרסום מחקרי: פרק בספר / בדוח / בכנספרק

תקציר

המחקר בחן את השפעות פערי העצמי והמסוגלות העצמית של לומדים על למידה וירטואלית באמצעות אווטאר. ההשערה היתה שצפייה במודל וירטואלי המבצע מטלה ברמה גבוהה תגדיל את פערי העצמי (ממשי/ אידיאלי), תפגע במסוגלות העצמית ועקב כך תביא להישגים נמוכים בלמידה. המודל נבדק בשני ניסויים שבהם 61 סטודנטים צפו בסרטונים בהם אווטאר הדגים כיצד לשחק בספיד-סטאקס בשני תנאים: לימוד מקצועי ולימוד ברמה פשוטה. המשתתפים התנסו במשחק ומילאו שאלונים אשר בדקו את פערי העצמי והמסוגלות העצמית. ממצאי המחקר היו מעורבים: מחד נמצאו קשרים בין פערי העצמי ובין מסוגלות עצמית, וכן נמצאו עדויות ללמידה אפקטיבית בעקבות הצפייה במודל הווירטואלי. מאידך, נראה כי תפעול פערי העצמי במחקר לא היה חזק דיו ולכן לא נמצאו הבדלים משמעותיים בפערי העצמי ובמסוגלות העצמית בתנאי המחקר השונים. מסקנות המחקר היו כי למידה וירטואלית באמצעות אווטאר היא דרך אפשרית ללמידת מטלה חדשה.
כותר מתורגם של התרומהThe Effect of Students' Self-discrepancy and Self-efficacy on Learning with a Virtual Instructor
שפה מקוריתעברית
כותר פרסום המארחהאדם הלומד בעידן הטכנולוגי: כנס צ'ייס למחקרי טכנולוגיות למידה (קובץ)
כותר משנה של פרסום המארחכנס צ'ייס למחקרי טכנולוגיות למידה (קובץ)
מוציא לאורהאוניברסיטה הפתוחה ושה"ם
עמודים 31ע-21ע
מספר עמודים11
סטטוס פרסוםפורסם - 2016
אירועהאדם הלומד בעידן הטכנולוגי:: הכנס האחד-עשר לחקר חדשנות וטכנולוגיות למידה ע"ש צ'ייס - האוניברסיטה הפתוחה, רעננה, ישראל
משך הזמן: 16 פבר׳ 201617 פבר׳ 2016
https://www.openu.ac.il/innovation/chais2016/

כנס

כנסהאדם הלומד בעידן הטכנולוגי:
מדינה/אזורישראל
עיררעננה
תקופה16/02/1617/02/16
כתובת אינטרנט

הערה ביבליוגרפית

למאמר מצורף נספח ובו סיווג הטעויות במשחק.

IHP publications

  • ihp
  • הוראה ולמידה מתוקשבות
  • למידה מרחוק
  • מסוגלות עצמית
  • מציאות מדומה
  • פסיכולוגיית העצמי

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'השפעות פערי העצמי ומסוגלות עצמית על למידה באמצעות מורה וירטואלי בסביבת למידה ממוחשבת'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי