The construction of learned information through selection processes

Nir Fresco, Eva Jablonka, Simona Ginsburg

פרסום מחקרי: פרק בספר / בדוח / בכנספרקביקורת עמיתים

תקציר

The aim of this chapter is to offer an analysis of information in the context of learning and communication. Information has been previously analyzed in the context of phylogenetic evolution, suggesting a receiver-centered, functional notion of information (Jablonka 2002). This analysis is complemented here by addressing the question of how an individual can learn and develop during ontogeny through exchanging and processing information. To this aim, we present a broad notion of functional information that can be applied to both phylogenetic and ontogenetic learning processes. We focus on ontogenetic learning, and claim that learned, functional information is produced through exploration processes and selective stabilization in a receiver.

שפה מקוריתאנגלית
כותר פרסום המארחThe Routledge Handbook of Evolution and Philosophy
מוציא לאורTaylor and Francis
עמודים91-105
מספר עמודים15
מסת"ב (אלקטרוני)9781317655572
מסת"ב (מודפס)9781138789555
מזהי עצם דיגיטלי (DOIs)
סטטוס פרסוםפורסם - 1 ינו׳ 2017

הערה ביבליוגרפית

Publisher Copyright:
© 2018 Taylor & Francis.

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'The construction of learned information through selection processes'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי