Technology in distance teaching of computational models

Judith Gal-Ezer, Mark Trakhtenbrot

פרסום מחקרי: פרק בספר / בדוח / בכנספרסום בספר כנסביקורת עמיתים

תקציר

The paper presents two complementary approaches in using Web technologies to address typical difficulties arising in distance learning of theoretical CS courses such as Automata and Formal Languages (AFL). The first focuses on reasoning-related problems that are addressed through pro-active tutor-driven discussions in a course netforum. It is based on an analysis of typical mistakes and misconceptions revealed in discussions of a set of appropriate examples developed especially for this purpose. The second approach addresses problems relating to the creation, validation and transformation of computational models; it is based on the use of software tools for hands-on exploration of the concepts and algorithms studied. Tools developed for distance learning of AFL are presented; they use visualization and animation to make mathematical models live and tangible. Integration of these tools into the asynchronous distance learning process is discussed.

שפה מקוריתאנגלית
כותר פרסום המארחIMSCI 2007 - International Multi-Conference on Society, Cybernetics and Informatics, Proceedings
מוציא לאורInternational Institute of Informatics and Systemics, IIIS
עמודים54-59
מספר עמודים6
מסת"ב (מודפס)1934272256, 9781934272251
סטטוס פרסוםפורסם - 2007
אירועInternational Multi-Conference on Society, Cybernetics and Informatics, IMSCI 2007 - Orlando, FL, ארצות הברית
משך הזמן: 12 יולי 200715 יולי 2007

סדרות פרסומים

שםIMSCI 2007 - International Multi-Conference on Society, Cybernetics and Informatics, Proceedings
כרך2

כנס

כנסInternational Multi-Conference on Society, Cybernetics and Informatics, IMSCI 2007
מדינה/אזורארצות הברית
עירOrlando, FL
תקופה12/07/0715/07/07

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'Technology in distance teaching of computational models'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי