תקציר
מקצוע ההוראה הפך תובעני כתוצאה משילוב הטכנולוגיה בתהליכי הוראה, למידה והערכה. שינויים אלה מאתגרים במיוחד בקרב מורות שהן גם אימהות. מטרת המחקר היא להבין כיצד שינויים טכנולוגיים המשולבים במקצוע ההוראה מעצבים את התפקידים החברתיים של מורות-אימהות. נערכו ראיונות חצי-מובנים עם מדגם מגוון של 30 מורות אימהות. מהניתוח עלו נושאים עיקריים הקשורים להיבטים פדגוגיים של שילוב טכנולוגי, פיתוח מקצועי מקוון וסוגים שונים של תקשורת דיגיטלית. בנוסף, הקטגוריות של גבולות מטושטשים, תקשורת רב ערוצית ופחות זמן פנוי היו קשורות לתפקידים החברתיים: מורה ואם. השלכות תיאורטיות ומעשיות נידונות. (מתוך המאמר)
כותר מתורגם של התרומה | Technological Changes in the Teaching Profession as Shaping the Social Roles of Mothers-Teachers |
---|---|
שפה מקורית | עברית |
כותר פרסום המארח | האדם הלומד בעידן הדיגיטלי: |
כותר משנה של פרסום המארח | כנס צ'ייס השישה עשר למחקרי טכנולוגיות למידה |
עורכים | אינה בלאו, יורם עשת, אבנר כספי, ניצה גרי, יורם קלמן, תרצה לוטרמן |
מקום הפרסום | רעננה |
מוציא לאור | האוניברסיטה הפתוחה, מרכז המחקר לשילוב טכנולוגיות בהוראה ע"ש צ'ייס |
עמודים | 42-51 |
מספר עמודים | 10 |
כרך | 16 |
סטטוס פרסום | פורסם - 2021 |
IHP publications
- ihp
- אימהות
- אמצעי עזר להוראה
- הוראה ולמידה מתוקשבות
- הורים ומורים
- התמודדות (פסיכולוגיה)
- התפתחות מקצועית -- מורים
- מורים
- מורים ותלמידים
- שינוי טכנולוגי
- תקשורת דיגיטלית