תקציר
טענתו של מחבר המאמר היא שלפי תכנית הלימודים הרשמית של משרד החינוך, לימוד המקרא בבתי הספר הממלכתיים העל-יסודיים אמור להתנהל בקווים ביקורתיים המיוסדים על כלי מחקר פילולוגיים-היסטוריים. לדעתו, אין זו הדרך הנאותה ללמד את המקרא בבית הספר, הן בגלל ההשלכות התרבותיות והן בגלל הבעיות ההרמנויטיות הנובעות מהכרעה עקרונית זו. המחבר מדגיש שלוש נקודות: ראשית, התעלמותם של כותבי תכנית הלימודים מקיומן של גישות הרמנויטיות שפותחו במחצית השנה של המאה העשרים; שנית, הבעיות הפרשניות העולות מקריאה פשטנית של הטקסט המקראי הדל בפרטים תיאוריים אך רווי מנקודת מבט פרשנית; ושלישית, מעמדם התרבותי של שיעורי המקרא כסוכני החברות היחידים של עולם הידע היהודי בבתי הספר הממלכתיים בישראל.
כותר מתורגם של התרומה | Teaching the Bible as 'Misreading’ |
---|---|
שפה מקורית | עברית |
עמודים (מ-עד) | 141-163 |
מספר עמודים | 23 |
כתב עת | הגות: מחקרים בהגות החינוך היהודי |
כרך | 8 |
סטטוס פרסום | פורסם - 2008 |
IHP publications
- ihp
- פרשנות המקרא
- פשט (פרשנות המקרא)
- תנ"ך -- לימוד והוראה