Teaching Algorithm Efficiency in a CS1 Course: A Different Approach

Judith Gal-Ezer, Tamar Vilner, Ela Zur

פרסום מחקרי: פרק בספר / בדוח / בכנספרסום בספר כנסביקורת עמיתים

תקציר

Having found that algorithm efficiency is difficult for students to grasp, we advocate a different didactic approach in the introductory CS course (CS1). By exposing students to a number of possible solutions to the same problem, students internalize the concept of a more efficient algorithm.

שפה מקוריתאנגלית
כותר פרסום המארחProceedings of the 8th Annual SIGCSE Conference on Innovation and Technology in Computer Science Education (ITiCSE 2003)
עורכיםD. Finkel, D. Finkel
עמודים256
מספר עמודים1
סטטוס פרסוםפורסם - 2003
אירועProceedings of the 8th Annual SIGCSE Conference on Innovation and Technology in Computer Science Education (ITiCSE 2003) - Thessaloniki, יוון
משך הזמן: 30 יוני 20032 יולי 2003

סדרות פרסומים

שםProceedings of the Annual SIGCSE Conference on Innovation and Technology in Computer Science Education (ITiSCE)
כרך8

כנס

כנסProceedings of the 8th Annual SIGCSE Conference on Innovation and Technology in Computer Science Education (ITiCSE 2003)
מדינה/אזוריוון
עירThessaloniki
תקופה30/06/032/07/03

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'Teaching Algorithm Efficiency in a CS1 Course: A Different Approach'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי