Teachers’ authentic leadership and psychological need satisfaction climate in second chance programmes: The moderating role of teachers’ gender

Izhak Berkovich, Batel Gueta

פרסום מחקרי: פרסום בכתב עתמאמרביקורת עמיתים

תקציר

The present study explores the effect of teachers’ authentic leadership in second chance programmes on students’ psychological need satisfaction climate (according to self-determination theory), and the manner in which teachers’ gender moderates this effect. Data collected from 60 teachers and 183 students in second chance programmes in Israel were analysed at the group level. The study found that for male teachers, authentic leadership negatively predicted psychological need satisfaction climate in the classroom. The implications of findings for authentic leadership in general and for teaching in second chance programmes are discussed.

שפה מקוריתאנגלית
עמודים (מ-עד)995-1012
מספר עמודים18
כתב עתEducational Management Administration and Leadership
כרך50
מספר גיליון6
מזהי עצם דיגיטלי (DOIs)
סטטוס פרסוםפורסם - נוב׳ 2022

הערה ביבליוגרפית

Publisher Copyright:
© The Author(s) 2020.

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'Teachers’ authentic leadership and psychological need satisfaction climate in second chance programmes: The moderating role of teachers’ gender'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי