כיצד סטודנטים בוחרים אמצעי תקשורת: עושר המדיה, השפעה חברתית או התנסות?

אבנר כספי, תמר לוין

פרסום מחקרי: פרק בספר / בדוח / בכנספרקביקורת עמיתים

תקציר

במחקר זה נבחנו ארבע עמדות תיאורטיות לבחירת אמצעי תקשורת להעברת מסרים שנבדלים במידת מורכבותם: תיאורית עושר המדיה של Daft and Lengel , תיאוריית ההשפעה החברתית של Fulk, היפותיזת הניסיון של King and Xia, ופרדוקס העושר שלRobert and Dennis. סטודנטים באוניברסיטה הפתוחה השיבו על שאלונים שבדקו את העושר הנתפס, ההשפעה החברתית, את המיומנות והשימוש בפועל, את הצורך בהקצאת משאבים מנטליים, ואת מידת התאמתם של שמונה אמצעי תקשורת להעברת מסרים בעלי מורכבות שונה. הממצאים נתנו תמיכה חלקית לתיאוריית ההשפעה החברתית ולהיפותיזת הניסיון, והפריכו את ניבויי תיאורית עושר המדיה ופרדוקס העושר. ממצא זה מצטרף לממצאי מחקרים קודמים שהפריכו את תיאורית עושר המדיה. (מתוך המאמר).
כותר מתורגם של התרומהStudents' Media Choice: Media Richness, Social Influence, or Experience?
שפה מקוריתעברית
כותר פרסום המארחהאדם הלומד בעידן הטכנולוגי: כנס צ'ייס למחקרי טכנולוגיות למידה (קובץ)
מוציא לאורהאוניברסיטה הפתוחה ושה"ם
עמודים94-100
מספר עמודים7
סטטוס פרסוםפורסם - 2008

IHP publications

  • ihp
  • אמצעי התקשורת
  • מידע
  • מידע באמצעים אלקטרוניים
  • סטודנטים
  • תקשורת בין-אישית

פורמט ציטוט ביבליוגרפי