Sources of difficulties in reading comprehension in adults with ADHD

פרסום מחקרי: פרק בספר / בדוח / בכנספרסום בספר כנסביקורת עמיתים

תקציר

Academic success is highly dependent on students' ability to comprehend written texts. Students with Attention Deficit/Hyperactivity Disorder (ADHD) often struggle with reading comprehension, but the source of their difficulties is unclear. The current study compares reading comprehension, as well as linguistic and cognitive skills in adults with and without ADHD. Results show worse reading comprehension in adults with ADHD and an association between reading comprehension and sustained attention. Implications for reading comprehension instruction are discussed.

שפה מקוריתאנגלית
כותר פרסום המארחInternational Collaboration toward Educational Innovation for All
כותר משנה של פרסום המארחOverarching Research, Development, and Practices - 16th International Conference of the Learning Sciences, ICLS 2022
עורכיםClark Chinn, Edna Tan, Carol Chan, Yael Kali
מוציא לאורInternational Society of the Learning Sciences (ISLS)
עמודים921-924
מספר עמודים4
מסת"ב (אלקטרוני)9781737330653
סטטוס פרסוםפורסם - 2022
אירוע16th International Conference of the Learning Sciences, ICLS 2022 - Virtual, Online, יפן
משך הזמן: 6 יוני 202210 יוני 2022

סדרות פרסומים

שםProceedings of International Conference of the Learning Sciences, ICLS
ISSN (מודפס)1814-9316

כנס

כנס16th International Conference of the Learning Sciences, ICLS 2022
מדינה/אזוריפן
עירVirtual, Online
תקופה6/06/2210/06/22

הערה ביבליוגרפית

Publisher Copyright:
© ISLS.

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'Sources of difficulties in reading comprehension in adults with ADHD'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי