Simple first: A skeleton for an evaluative learning model

Yoav Bar-Anan, Tal Moran

פרסום מחקרי: פרסום בכתב עתסקירהביקורת עמיתים

תקציר

Simple first is our name for a set of hypotheses that we have found useful in our research on evaluative learning. The hypotheses are: (1) It is easier to encode and retrieve information that two concepts are linked than information about how they are linked; (2) It is easier to store and retrieve information than to make an inference based on that information; (3) When people encounter an object and memory activates valence that is mentally linked to that object, they consider the activation valid evidence that the activated valence characterizes the object. We demonstrate how these hypotheses generate useful assumptions about Evaluative Conditioning, and open paths for further research on evaluative learning and evaluation.

שפה מקוריתאנגלית אמריקאית
מספר המאמרe28761
עמודים (מ-עד)1-23
כתב עתSocial Psychological Bulletin
כרך13
מספר גיליון3
מזהי עצם דיגיטלי (DOIs)
סטטוס פרסוםפורסם - 20 ספט׳ 2018
פורסם באופן חיצוניכן

הערה ביבליוגרפית

Publisher Copyright:
© 2018 PsychOpen. All right reserved.

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'Simple first: A skeleton for an evaluative learning model'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי