Segregation of study items in memory determines the magnitude and direction of directed forgetting

Michal Icht, Eran Chajut, Daniel Algom

פרסום מחקרי: פרסום בכתב עתמאמרביקורת עמיתים

תקציר

When words at study are divided into to-be-remembered and to-be-forgotten ones, people recall more of the former than of the latter in a surprise memory test for all words. In this study, we also tapped memory for word identity at study (forget or remember) by asking participants to reproduce in memory selected portions of the original words. We found word identity to be parasitic on word reproduction. As a result, there is a noted tendency to recall forget-words from study as remember-words in the memory test more than vice versa.

שפה מקוריתאנגלית
עמודים (מ-עד)83-96
מספר עמודים14
כתב עתBritish Journal of Psychology
כרך104
מספר גיליון1
מזהי עצם דיגיטלי (DOIs)
סטטוס פרסוםפורסם - פבר׳ 2013

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'Segregation of study items in memory determines the magnitude and direction of directed forgetting'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי