Rethinking Didactic Theatre for a Young Audience

פרסום מחקרי: פרסום בכתב עתמאמרביקורת עמיתים

תקציר

Didactic theatre for a young audience (TYA) is perceived as a widespread obstacle to the artistic quality and value of TYA. This article rethinks and deconstructs the assumptions that didactic TYA is low-quality, conservative, and unwilling to break taboos, considering changes over the last fifty years. I argue that didactic theatre exploits the medium to deliver a clear message in order to create habitus for young spectators yet may display professional quality as well as break taboos. Discourse opposing didactic theatre does not reflect its prevalence but rather, the desire of artists and scholars to accumulate symbolic capital and prestige for the field and themselves.

שפה מקוריתאנגלית
עמודים (מ-עד)152-169
מספר עמודים18
כתב עתContemporary Theatre Review
כרך34
מספר גיליון2
מזהי עצם דיגיטלי (DOIs)
סטטוס פרסוםפורסם - 2024

הערה ביבליוגרפית

Publisher Copyright:
© 2024 Informa UK Limited, trading as Taylor & Francis Group.

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'Rethinking Didactic Theatre for a Young Audience'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי