Reductive thinking in undergraduate CS courses

Michal Armoni, Judith Gal-Ezer, Orit Hazzan

פרסום מחקרי: פרק בספר / בדוח / בכנספרסום בספר כנסביקורת עמיתים

תקציר

This paper describes research on the perception of undergraduate students of the concept of reduction. Specifically, based on an analysis of students' answers to questions addressing different CS topics, we present several findings regarding the ways in which undergraduate students conceive of and apply reduction. In addition to the research description and results, the paper discusses the role of reduction in CS and suggests several teaching applications.

שפה מקוריתאנגלית
כותר פרסום המארחITiCSE06 - Proceedings of the 11th Annual SIGCSE Conference on Innovation and Technology in Computer Science Education
עמודים133-137
מספר עמודים5
מזהי עצם דיגיטלי (DOIs)
סטטוס פרסוםפורסם - 2006
אירועITiCSE06: 11th Annual SIGCSE Conference on Innovation and Technology in Computer Science Education - Bologna, איטליה
משך הזמן: 26 יוני 200628 יוני 2006

סדרות פרסומים

שםITiCSE06 - Proceedings of the 11th Annual SIGCSE Conference on Innovation and Technology in Computer Science Education
כרך2006

כנס

כנסITiCSE06: 11th Annual SIGCSE Conference on Innovation and Technology in Computer Science Education
מדינה/אזוראיטליה
עירBologna
תקופה26/06/0628/06/06

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'Reductive thinking in undergraduate CS courses'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי