Rafi Bukaee’s Avanti Popolo: Telling the war from the traumatized perpetrator’s perspective

פרסום מחקרי: פרק בספר / בדוח / בכנספרקביקורת עמיתים

תקציר

Yael Munk analyzes the Israeli anti-war film, Avanti Popolo (1986), and argues that its director, Rafi Bukaee, focuses on the enemy perspective in order to work through his own perpetrator’s trauma as a reserve soldier. Utilizing both the film and an interview from the director as analytical basis, Munk makes the convincing case that the surrealistic narrative of Avanti Popolo as well as its emphasis on the enemy is proof that Bukaee is processing his own trauma from the war and is commenting on the role of the Israeli military more generally. Using a discrete, more chronologically distanced, and more socially uncontested war in Israel to tackle this issue, Bukaee manages to evoke compassion, humanism, and pity for all those involved in war, including the perpetrator, as Munk displays.

שפה מקוריתאנגלית
כותר פרסום המארחNew Perspectives on the War Film
מוציא לאורPalgrave Macmillan
עמודים59-74
מספר עמודים16
מסת"ב (אלקטרוני)9783030230968
מסת"ב (מודפס)9783030230951
מזהי עצם דיגיטלי (DOIs)
סטטוס פרסוםפורסם - 1 ינו׳ 2019

הערה ביבליוגרפית

Publisher Copyright:
© The Editor(s) (if applicable) and The Author(s) 2019 All rights reserved.

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'Rafi Bukaee’s Avanti Popolo: Telling the war from the traumatized perpetrator’s perspective'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי