Privacy preserving estimation of social influence

Tamir Tassa, Francesco Bonchi

פרסום מחקרי: פרק בספר / בדוח / בכנספרסום בספר כנסביקורת עמיתים

תקציר

Exploiting word-of-mouth effect to create viral cascades in social networks is a very appealing possibility from the marketing standpoint. However, in order to set up an effective viral marketing campaign, one has first to accurately estimate social influence. This is usually done by analyzing user activity data. As we point out in this paper, the data analysis and sharing that is needed to estimate social influence raises important privacy issues that may jeopardize the legal, ethical and societal acceptability of such practice, and in turn, the concrete applicability of viral marketing in the real world. In this paper we devise secure multiparty protocols that allow a group of service providers and a social networking platform to jointly compute social influence, in a privacy preserving manner.

שפה מקוריתאנגלית
כותר פרסום המארחAdvances in Database Technology - EDBT 2014
כותר משנה של פרסום המארח17th International Conference on Extending Database Technology, Proceedings
עורכיםVincent Leroy, Vassilis Christophides, Vassilis Christophides, Stratos Idreos, Anastasios Kementsietsidis, Minos Garofalakis, Sihem Amer-Yahia
מוציא לאורOpenProceedings.org, University of Konstanz, University Library
עמודים559-570
מספר עמודים12
מסת"ב (אלקטרוני)9783893180653
מזהי עצם דיגיטלי (DOIs)
סטטוס פרסוםפורסם - 2014
אירוע17th International Conference on Extending Database Technology, EDBT 2014 - Athens, יוון
משך הזמן: 24 מרץ 201428 מרץ 2014

סדרות פרסומים

שםAdvances in Database Technology - EDBT 2014: 17th International Conference on Extending Database Technology, Proceedings

כנס

כנס17th International Conference on Extending Database Technology, EDBT 2014
מדינה/אזוריוון
עירAthens
תקופה24/03/1428/03/14

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'Privacy preserving estimation of social influence'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי