Principals’ emotional support and teachers’ emotional reframing: The mediating role of principals’ supportive communication strategies

Izhak Berkovich, Ori Eyal

פרסום מחקרי: פרסום בכתב עתמאמרביקורת עמיתים

תקציר

The purpose of this research is to achieve a deeper understanding of emotional support in principal–teacher relations. The study aims to shed light on the role of principals’ supportive communication strategies in providing emotional support to teachers, and on the proximal affective outcome of such support. The study used quantitative data obtained from 190 schoolteachers to explore the effect of principals’ emotional support on teachers’ emotional reframing through principals’ supportive communication strategies (empathic listening and empowering and normalizing messages). The analysis indicated an indirect effect of principals’ emotional support on teachers’ emotional reframing through principals’ supportive communication strategies. The results and their implications are discussed.

שפה מקוריתאנגלית
עמודים (מ-עד)867-879
מספר עמודים13
כתב עתPsychology in the Schools
כרך55
מספר גיליון7
מזהי עצם דיגיטלי (DOIs)
סטטוס פרסוםפורסם - אוג׳ 2018

הערה ביבליוגרפית

Publisher Copyright:
© 2018 Wiley Periodicals, Inc.

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'Principals’ emotional support and teachers’ emotional reframing: The mediating role of principals’ supportive communication strategies'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי