Preparation of high school computer science teachers: The Israeli perspective

Judith Gal-Ezer, Orit Hazzan, Noa Ragonis

פרסום מחקרי: פרק בספר / בדוח / בכנספרסום בספר כנסביקורת עמיתים

תקציר

This special session examines frameworks for the preparation of high school computer science (CS) teachers from the Israeli perspective. Specifically, several Israeli CS teacher preparation programs and their components are presented. The presentation includes both a general overview and a detailed description of the actual implementation of such programs. This bipolar presentation, we suggest, provides practical guidelines with respect to CS teacher preparation, both for policy makers and for faculty members who wish to establish a CS teacher preparation program at their universities.

שפה מקוריתאנגלית
כותר פרסום המארחSIGCSE'09 - Proceedings of the 40th ACM Technical Symposium on Computer Science Education
עמודים269-270
מספר עמודים2
מזהי עצם דיגיטלי (DOIs)
סטטוס פרסוםפורסם - 2009
אירוע40th ACM Technical Symposium on Computer Science Education, SIGCSE 2009 - Chattanooga, TN, ארצות הברית
משך הזמן: 4 מרץ 20097 מרץ 2009

סדרות פרסומים

שםSIGCSE'09 - Proceedings of the 40th ACM Technical Symposium on Computer Science Education

כנס

כנס40th ACM Technical Symposium on Computer Science Education, SIGCSE 2009
מדינה/אזורארצות הברית
עירChattanooga, TN
תקופה4/03/097/03/09

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'Preparation of high school computer science teachers: The Israeli perspective'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי