Preparation of high school computer science teachers: The Israeli perspective

Judith Gal-Ezer, Orit Hazzan, Noa Ragonis

פרסום מחקרי: פרסום בכתב עתמאמרביקורת עמיתים

תקציר

This special session examines frameworks for the preparation of high school computer science (CS) teachers from the Israeli perspective. Specifically, several Israeli CS teacher preparation programs and their components are presented. The presentation includes both a general overview and a detailed description of the actual implementation of such programs. This bipolar presentation, we suggest, provides practical guidelines with respect to CS teacher preparation, both for policy makers and for faculty members who wish to establish a CS teacher preparation program at their universities.

שפה מקוריתאנגלית
עמודים (מ-עד)269-270
מספר עמודים2
כתב עתSIGCSE Bulletin Inroads
כרך41
מספר גיליון1
מזהי עצם דיגיטלי (DOIs)
סטטוס פרסוםפורסם - 2 אפר׳ 2009

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'Preparation of high school computer science teachers: The Israeli perspective'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי