Policy makers’ regulatory mind-set, the regulatory governance body of the system, and the regulated soul of educators

פרסום מחקרי: פרסום בכתב עתמאמרביקורת עמיתים

תקציר

The article aims to explain how regulation in education operates in the neoliberal age by discussing two possible regulatory implementation strategies: congruent and transforming. Congruence regulation strategy adopts a regulation mechanism set according to the array of circumstances, as determined by the nature of the goals and by conflict level in a given context; transforming regulation strategy aims to reshape the array by defining the existing policy circumstances. I argue that neoliberal policy makers favor transforming regulation as a leading strategy to implement policies that result in tightening the regulatory governance of the education system and of professional culture in education.

שפה מקוריתאנגלית
עמודים (מ-עד)178-198
מספר עמודים21
כתב עתComparative Education Review
כרך62
מספר גיליון2
מזהי עצם דיגיטלי (DOIs)
סטטוס פרסוםפורסם - מאי 2018

הערה ביבליוגרפית

Publisher Copyright:
© 2018 by the Comparative and International Education Society. All rights reserved.

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'Policy makers’ regulatory mind-set, the regulatory governance body of the system, and the regulated soul of educators'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי