Perception of Innovation: How to attract non-early adopters to adopt earlier

Ruth Zwick, Sarit Moldovan, Liat Hadar

פרסום מחקרי: תוצר מחקר מכנספוסטרביקורת עמיתים

תקציר

Although non-early adopters make up the majority of the market, only limited research has examined how they may be influenced into adopting innovative products. In this research we find evidence that non-early adopters are extremely repealed by innovations but may be approached by reducing the perceived relative innovativeness of the product. We show that when non-early adopters are presented with an even more innovative product, the perceived relative innovativeness of a target product is reduced, leading them to report more positive attitudes toward the innovative product and to choose it more often.
שפה מקוריתאנגלית אמריקאית
סטטוס פרסוםפורסם - 2020
אירועSCP Conference: Consumers Relevance Beyond Marketing - Huntington Beach CA
משך הזמן: 5 מרץ 2020 → …
https://myscp.org/events/past/

כנס

כנסSCP Conference
עירHuntington Beach CA
תקופה5/03/20 → …
כתובת אינטרנט

הערה ביבליוגרפית

see

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'Perception of Innovation: How to attract non-early adopters to adopt earlier'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי