Perception of Innovation: How to attract non-early adopters to adopt earlier

Ruth Zwick, Sarit Moldovan, Liat Hadar

פרסום מחקרי: פרק בספר / בדוח / בכנספרסום בספר כנסביקורת עמיתים

תקציר

Although non-early adopters make up the majority of the market, only limited research has examined how they may be influenced into adopting innovative products. In this research we find evidence that non-early adopters are extremely repealed by innovations but may be approached by reducing the perceived relative innovativeness of the product. We show that when non-early adopters are presented with an even more innovative product, the perceived relative innovativeness of a target product is reduced, leading them to report more positive attitudes toward the innovative product and to choose it more often.
שפה מקוריתאנגלית אמריקאית
כותר פרסום המארחProceedings of the 2020 SMA conference
סטטוס פרסוםפורסם - 2020
אירועEMAC - European Marketing Academy - 2020 Annual Conference - Budapest, הונגריה
משך הזמן: 27 מאי 2020 → …
http://emac-budapest2020.org/

כנס

כנסEMAC - European Marketing Academy - 2020 Annual Conference
מדינה/אזורהונגריה
עירBudapest
תקופה27/05/20 → …
כתובת אינטרנט

הערה ביבליוגרפית

see

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'Perception of Innovation: How to attract non-early adopters to adopt earlier'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי