Pedagogy out of order: Relinking critical teaching with the dialogical aspect of transformative learning

פרסום מחקרי: פרסום בכתב עתמאמרביקורת עמיתים

תקציר

This commentary is a criticism of the dominating technical approach to critical
teaching, which the author views as inherently linked with promoting what Jack
Mezirow called transformative learning. The author suggests that both cognitive and
dialogical orientations are necessary to promote authentic transformation through
critical teaching. The author discusses the problems involved in over-focus on the
technical cognitive aspect in critical teaching, and welcomes a dialogical focus in
critical teaching as a way to promote students' authentic transformative learning.
שפה מקוריתאנגלית
מספר עמודים7
כתב עתTeachers College Record
סטטוס פרסוםפורסם - 2016

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'Pedagogy out of order: Relinking critical teaching with the dialogical aspect of transformative learning'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי