Opinion diffusion and campaigning on society graphs

Piotr Faliszewski, Rica Gonen, Martin Koutecký, Nimrod Talmon

פרסום מחקרי: פרק בספר / בדוח / בכנספרסום בספר כנסביקורת עמיתים

תקציר

We study the effects of campaigning, where the society is partitioned into voter clusters and a diffusion process propagates opinions in a network connecting the clusters. Our model is very powerful and can incorporate many campaigning actions, various partitions of the society into clusters, and very general diffusion processes. Perhaps surprisingly, we show that computing the cheapest campaign for rigging a given election can usually be done efficiently, even with arbitrarily-many voters.

שפה מקוריתאנגלית
כותר פרסום המארחProceedings of the 27th International Joint Conference on Artificial Intelligence, IJCAI 2018
עורכיםJerome Lang
מוציא לאורInternational Joint Conferences on Artificial Intelligence
עמודים219-225
מספר עמודים7
מסת"ב (אלקטרוני)9780999241127
מזהי עצם דיגיטלי (DOIs)
סטטוס פרסוםפורסם - 2018
אירוע27th International Joint Conference on Artificial Intelligence, IJCAI 2018 - Stockholm, שבדיה
משך הזמן: 13 יולי 201819 יולי 2018

סדרות פרסומים

שםIJCAI International Joint Conference on Artificial Intelligence
כרך2018-July
ISSN (מודפס)1045-0823

כנס

כנס27th International Joint Conference on Artificial Intelligence, IJCAI 2018
מדינה/אזורשבדיה
עירStockholm
תקופה13/07/1819/07/18

הערה ביבליוגרפית

Publisher Copyright:
© 2018 International Joint Conferences on Artificial Intelligence. All right reserved.

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'Opinion diffusion and campaigning on society graphs'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי