On citizenship and citizenship education: a Levantine approach and reimagining Israel/Palestine

פרסום מחקרי: פרסום בכתב עתמאמרביקורת עמיתים

תקציר

This article argues in favor of a Levantine approach to citizenship and citizenship education. A Levantine approach calls for some sort of Mediterranean regionalism, which accommodates and promotes overlapping and shared sovereignties and jurisdiction, multiple loyalties, and regional integration. It transcends the paradigmatic statist model of citizenship by recasting the relationship between territoriality, national identity, sovereignty, and citizenship in complex, multilayered and disaggregated constellations. As the case of Israel/Palestine demonstrates, this new approach goes beyond multicultural accommodation and territorial partition. It proposes, among other things, extending the political and territorial boundaries of citizenship to take all the territory between the Mediterranean Sea and Jordan River as one unit of analysis belonging to a larger region.

שפה מקוריתאנגלית
עמודים (מ-עד)802-819
מספר עמודים18
כתב עתCitizenship Studies
כרך19
מספר גיליון6-7
מזהי עצם דיגיטלי (DOIs)
סטטוס פרסוםפורסם - 18 אוג׳ 2015
פורסם באופן חיצוניכן

הערה ביבליוגרפית

Publisher Copyright:
©2015 Taylor & Francis.

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'On citizenship and citizenship education: a Levantine approach and reimagining Israel/Palestine'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי