New designs or new practices? Multiple perspectives on the ICT and accessibility conundrum

Tali Heiman, Tim Coughlan, Hadi Rangin, Markus Deimann

פרסום מחקרי: פרק בספר / בדוח / בכנספרקביקורת עמיתים

תקציר

There is considerable evidence to suggest that Information and Communication Technologies (ICTs) can make a positive contribution to students’ experiences in higher education. Students with disabilities therefore have a positive outlook and attitude to ICT. Despite all these positive things, the ICT, disability, and higher education community have been wrestling with what they consider to be a massive question: is the design of ICT good enough? In particular, a certain section of the community believes that as long as specialist, assistive technologies exist, design practices will have failed. This chapter will explore, from multiple perspectives, a different argument that the eradication of specialist technologies is not necessarily required to improve ICT design.

שפה מקוריתאנגלית
כותר פרסום המארחImproving Accessible Digital Practices in Higher Education
כותר משנה של פרסום המארחChallenges and New Practices for Inclusion
מוציא לאורSpringer International Publishing
עמודים99-115
מספר עמודים17
מסת"ב (אלקטרוני)9783030371258
מסת"ב (מודפס)9783030371241
מזהי עצם דיגיטלי (DOIs)
סטטוס פרסוםפורסם - 1 ינו׳ 2020

הערה ביבליוגרפית

Publisher Copyright:
© The Author(s) 2020.

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'New designs or new practices? Multiple perspectives on the ICT and accessibility conundrum'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי