Motives to study and socialization tactics among university students

Ronit Bogler, Anit Somech

פרסום מחקרי: פרסום בכתב עתמאמרביקורת עמיתים

תקציר

The authors focused on the period following students' admission to university and examined the effects of students' motives to study and socialization tactics on their academic achievement and academic satisfaction. The authors hypothesized that socialization tactics would mediate the relation of motives to study to academic achievement and satisfaction. The findings confirmed the hypotheses and highlighted the importance of students' socialization tactics in the university setting. In addition, the research provided a typology to distinguish different types of socialization tactics.

שפה מקוריתאנגלית
עמודים (מ-עד)233-248
מספר עמודים16
כתב עתJournal of Social Psychology
כרך142
מספר גיליון2
מזהי עצם דיגיטלי (DOIs)
סטטוס פרסוםפורסם - 1 אפר׳ 2002

הערה ביבליוגרפית

Copyright:
Copyright 2017 Elsevier B.V., All rights reserved.

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'Motives to study and socialization tactics among university students'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי