Mass communication in Israel: Nationalism, globalization, and segmentation

Oren Soffer

פרסום מחקרי: ספר / דוחספרביקורת עמיתים

תקציר

Mass communication has long been recognized as an important contributor to national identity and nation building. This book examines the relationship between media and nationalism in Israel, arguing that, in comparison to other countries, the Israeli case is unique. It explores the roots and evolution of newspapers, journalism, radio, television, and the debut of the Internet on both the cultural and the institutional levels, and examines milestones in the socio-political development of Hebrew and Israeli mass communication. In evaluating the technological changes in the media, the book shows how such shifts contribute to segmentation and fragmentation in the age of globalization.

שפה מקוריתאנגלית
מוציא לאורBerghahn Books
מספר עמודים227
מסת"ב (אלקטרוני)9781782384526
מסת"ב (מודפס)9781782384519
סטטוס פרסוםפורסם - 15 נוב׳ 2014

הערה ביבליוגרפית

Publisher Copyright:
© 2015 Berghahn Books. All rights reserved.

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'Mass communication in Israel: Nationalism, globalization, and segmentation'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי