Leadership style in an asynchronous, internet-based, learning environment.

Ronit Bogler, Sonia Roccas, Avner Caspi

פרסום מחקרי: פרק בספר / בדוח / בכנספרסום בספר כנסביקורת עמיתים

תקציר

Findings of a large survey indicate that the structure of leadership in an asynchronous learning
environment is consisted with the one repeatedly found in the context of face-to-face leadership.
Correlations with students' satisfaction were highly positive for transformational leadership (including
contingent reward), low positive for management by exception-active and negative for passive leadership
(laissez faire and management by exception-passive). Leadership styles predict students' satisfaction
above and beyond their need for leader assistance
שפה מקוריתאנגלית אמריקאית
כותר פרסום המארחLearning in the Technological Era
עורכיםYoram Eshet, Avner Caspi, Yoav Yair
מוציא לאורThe Open University of Israel
עמודים16-21
סטטוס פרסוםפורסם - 2007

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'Leadership style in an asynchronous, internet-based, learning environment.'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי