Introducing undecidability

Judith Gal-Ezer, Dvir Lanzberg, Daphna Shahak

פרסום מחקרי: פרק בספר / בדוח / בכנספרסום בספר כנסביקורת עמיתים

תקציר

The introduction of undecidability to students in relatively early stages of their studies is discussed. The past experience has shown that the traditional way of introducing undecidability to the students has some disadvantages when applied in class. It is also shown that there are infinitely more problems than algorithms, and there are even more problems than machines. After applying the described steps it is found that there is an infinite number of problems that can not be solved by a computer.

שפה מקוריתאנגלית
כותר פרסום המארחProceedings of the 9th Annual SIGCSE Conference on Innovation and Technology in Computer Science
עמודים276
מספר עמודים1
כרך36
מהדורה3
מזהי עצם דיגיטלי (DOIs)
סטטוס פרסוםפורסם - ספט׳ 2004
אירועITiCSE 2004 - 9th Annual SIGCSE Conference on Innovation and Technology in Computer Science Education - Leeds, בריטניה
משך הזמן: 28 יולי 200430 יולי 2004

סדרות פרסומים

שםSIGCSE Bulletin (Association for Computing Machinery, Special Interest Group on Computer Science Education)
מוציא לאורAssociation for Computing Machinery (ACM)
ISSN (מודפס)0097-8418

כנס

כנסITiCSE 2004 - 9th Annual SIGCSE Conference on Innovation and Technology in Computer Science Education
מדינה/אזורבריטניה
עירLeeds
תקופה28/07/0430/07/04

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'Introducing undecidability'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי