השלכת ההוראה במודל מחשב נייד לכל תלמיד על התפיסה הפדגוגית של המורים ועל השיח הלימודי בכיתות

יהודה פלד, אינה בלאו, רונן גרינברג

פרסום מחקרי: פרק בספר / בדוח / בכנספרק

תקציר

מחקר זה בחן את האופן בו שילוב מחשבים ניידים אישיים לתלמידים במודל אחד-אל-אחד משליך על התפיסה הפדגוגית של המורים ועל השיח הלימודי בכיתות. השינוי בתפיסה הפדגוגית של המורים ויישומו בכיתות נבחנו במהלך שלוש שנים ראשונות של הוראה עם מחשבים אישיים למורים ולתלמידים. במחקר נותחו נתונים שנאספו בראיונות ותצפיות מ-14 מורים המלמדים בחטיבת הביניים בצפון הארץ אשר נערכו מדי חצי שנה במשך שלוש שנים. ממצאי המחקר מראים שהוראה בגישת אחד-אל-אחד מאפשרת למורים לשפר את הוראתם, אך אין בכוחה לשנות את עמדותיהם העקרוניות כלפי תהליכי הוראה ולמידה ותפקיד המורה. עוד נמצא, ששימוש במחשב לכל תלמיד אינו משנה באופן מהותי את אופי השיח הלימודי בכיתה. המחשב נתפס ככלי ללמידה עצמית או קבוצתית ולא ככלי עזר לניהול השיח הלימודי בכיתה. מתוך ניתוח הנתונים עלתה התרומה הרבה של השיתופיות בין המורים לתכנון ההוראה משולבת טכנולוגיה. התוצאות נידונות במונחי גישות ומציג המלצות לעובדי הוראה ומקבלי החלטות במערכת החינוך. (מתוך המאמר)
כותר מתורגם של התרומהImplications of the One-to-One Learning Model on Teachers’ Pedagogical Perceptions and Educational Discourse in the
שפה מקוריתעברית
כותר פרסום המארחהאדם הלומד בעידן הטכנולוגי:
כותר משנה של פרסום המארחכנס צ'ייס למחקרי טכנולוגיות למידה
מוציא לאורהאוניברסיטה הפתוחה ושה"ם
עמודים155-160
סטטוס פרסוםפורסם - 2015
אירועהאדם הלומד בעידן הטכנולוגי: הכנס העשירי לחקר חדשנות וטכנולוגיות למידה ע"ש צ'ייס 2015 - האוניברסיטה הפתוחה, רעננה, ישראל
משך הזמן: 10 פבר׳ 2015 → …
https://www.openu.ac.il/innovation/chais2015/

כנס

כנסהאדם הלומד בעידן הטכנולוגי
מדינה/אזורישראל
עיררעננה
תקופה10/02/15 → …
כתובת אינטרנט

IHP publications

  • ihp
  • הוראה
  • מורים
  • מחשבים ניידים
  • שינוי חינוכי
  • תלמידים

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'השלכת ההוראה במודל מחשב נייד לכל תלמיד על התפיסה הפדגוגית של המורים ועל השיח הלימודי בכיתות'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי