תקציר
מחקר זה בחן את האופן בו שילוב מחשבים ניידים אישיים לתלמידים במודל אחד-אל-אחד משליך על התפיסה הפדגוגית של המורים ועל השיח הלימודי בכיתות. השינוי בתפיסה הפדגוגית של המורים ויישומו בכיתות נבחנו במהלך שלוש שנים ראשונות של הוראה עם מחשבים אישיים למורים ולתלמידים. במחקר נותחו נתונים שנאספו בראיונות ותצפיות מ-14 מורים המלמדים בחטיבת הביניים בצפון הארץ אשר נערכו מדי חצי שנה במשך שלוש שנים. ממצאי המחקר מראים שהוראה בגישת אחד-אל-אחד מאפשרת למורים לשפר את הוראתם, אך אין בכוחה לשנות את עמדותיהם העקרוניות כלפי תהליכי הוראה ולמידה ותפקיד המורה. עוד נמצא, ששימוש במחשב לכל תלמיד אינו משנה באופן מהותי את אופי השיח הלימודי בכיתה. המחשב נתפס ככלי ללמידה עצמית או קבוצתית ולא ככלי עזר לניהול השיח הלימודי בכיתה. מתוך ניתוח הנתונים עלתה התרומה הרבה של השיתופיות בין המורים לתכנון ההוראה משולבת טכנולוגיה. התוצאות נידונות במונחי גישות ומציג המלצות לעובדי הוראה ומקבלי החלטות במערכת החינוך. (מתוך המאמר)
כותר מתורגם של התרומה | Implications of the One-to-One Learning Model on Teachers’ Pedagogical Perceptions and Educational Discourse in the |
---|---|
שפה מקורית | עברית |
כותר פרסום המארח | האדם הלומד בעידן הטכנולוגי: |
כותר משנה של פרסום המארח | כנס צ'ייס למחקרי טכנולוגיות למידה |
מוציא לאור | האוניברסיטה הפתוחה ושה"ם |
עמודים | 155-160 |
סטטוס פרסום | פורסם - 2015 |
אירוע | האדם הלומד בעידן הטכנולוגי: הכנס העשירי לחקר חדשנות וטכנולוגיות למידה ע"ש צ'ייס 2015 - האוניברסיטה הפתוחה, רעננה, ישראל משך הזמן: 10 פבר׳ 2015 → … https://www.openu.ac.il/innovation/chais2015/ |
כנס
כנס | האדם הלומד בעידן הטכנולוגי |
---|---|
מדינה/אזור | ישראל |
עיר | רעננה |
תקופה | 10/02/15 → … |
כתובת אינטרנט |
IHP publications
- ihp
- הוראה
- מורים
- מחשבים ניידים
- שינוי חינוכי
- תלמידים