Honesty toward the holy day

Ronen Bar-El, Yossef Tobol

פרסום מחקרי: פרסום בכתב עתמאמרביקורת עמיתים

תקציר

We study the effect of religiosity, gender, and “day of the week”, on the level of honesty by conducting a die-under-the-cup experiment among religious and secular, female and male Jewish students. We show that the level of honesty among religious subject, males and females, increases as the day of the experiment is closer to the upcoming Saturday, the Jewish holy day. We also found that the “Saturday effect” does not exist among secular subjects. In addition, we found that the religious females show the highest level of honesty, especially on Thursday. Finally, we derive practical implication from our study.

שפה מקוריתאנגלית
עמודים (מ-עד)13-17
מספר עמודים5
כתב עתJournal of Behavioral and Experimental Economics
כרך68
מזהי עצם דיגיטלי (DOIs)
סטטוס פרסוםפורסם - 1 יוני 2017

הערה ביבליוגרפית

Publisher Copyright:
© 2017 Elsevier Inc.

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'Honesty toward the holy day'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי