Higher education, information and communication technologies and students with disabilities: An overview of the current situation

Catherine Fichten, Dorit Olenik-Shemesh, Jennison Asuncion, Mary Jorgensen, Chetz Colwell

פרסום מחקרי: פרק בספר / בדוח / בכנספרקביקורת עמיתים

תקציר

This chapter provides context for the issues discussed throughout the book to justify why the issue of students with disabilities using technology to support their studies in higher education continues to be both important and problematic. To do this, the chapter: (1) reviews current statistics regarding enrollment and success of students with disabilities in higher education; (2) examines the role and prevailing use of information and communication technologies in higher education; (3) considers the potential of the next wave of new ICTs; (4) illuminates with examples the many good, bad and terrible practices related to ICTs experienced by students in higher education; and (5) discusses the implications for future research and practice.

שפה מקוריתאנגלית
כותר פרסום המארחImproving Accessible Digital Practices in Higher Education
כותר משנה של פרסום המארחChallenges and New Practices for Inclusion
מוציא לאורSpringer International Publishing
עמודים21-44
מספר עמודים24
מסת"ב (אלקטרוני)9783030371258
מסת"ב (מודפס)9783030371241
מזהי עצם דיגיטלי (DOIs)
סטטוס פרסוםפורסם - 1 ינו׳ 2020

הערה ביבליוגרפית

Publisher Copyright:
© The Author(s) 2020.

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'Higher education, information and communication technologies and students with disabilities: An overview of the current situation'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי