Harnessing GPT for Topic-Based Call Segmentation in Microsoft Dynamics 365 Sales

Itzik Malkiel, Shahar Keren, Uri Alon, Oren Barkan, Noam Koenigstein, Yakir Yehuda, Royi Ronen

פרסום מחקרי: פרק בספר / בדוח / בכנספרסום בספר כנסביקורת עמיתים

תקציר

Transcriptions of phone calls hold significant value in sales, customer service, healthcare, law enforcement, and more. However, analyzing recorded conversations can be a time-consuming process, especially for complex dialogues. In Microsoft Dynamics 365 Sales, a novel system, named GPT-Calls, is applied for efficient and accurate topic-based call segmentation. GPT-Calls comprises offline and online phases. In the offline phase, the system leverages a GPT model to generate synthetic sentences and extract anchor vectors for predefined topics. This phase, performed once on a given topic list, significantly reduces the computational burden. The online phase scores the similarity between the transcribed conversation and the topic anchors from the offline phase, followed by time domain analysis to group utterances into segments and tag them with topics. The GPT-Calls scheme offers an accurate and efficient approach to call segmentation and topic extraction, eliminating the need for labeled data. It is a versatile solution applicable to various industry domains. GPT-Calls operates in production under Dynamics 365 Sales Conversation Intelligence, applied to real sales conversations from diverse Dynamics 365 Sales tenants, streamlining call analysis, and saving time and resources while ensuring accuracy and effectiveness.

שפה מקוריתאנגלית
כותר פרסום המארחCIKM 2023 - Proceedings of the 32nd ACM International Conference on Information and Knowledge Management
מוציא לאורAssociation for Computing Machinery
עמודים5246-5247
מספר עמודים2
מסת"ב (אלקטרוני)9798400701245
מזהי עצם דיגיטלי (DOIs)
סטטוס פרסוםפורסם - 21 אוק׳ 2023
פורסם באופן חיצוניכן
אירוע32nd ACM International Conference on Information and Knowledge Management, CIKM 2023 - Birmingham, בריטניה
משך הזמן: 21 אוק׳ 202325 אוק׳ 2023

סדרות פרסומים

שםInternational Conference on Information and Knowledge Management, Proceedings

כנס

כנס32nd ACM International Conference on Information and Knowledge Management, CIKM 2023
מדינה/אזורבריטניה
עירBirmingham
תקופה21/10/2325/10/23

הערה ביבליוגרפית

Publisher Copyright:
© 2023 Copyright held by the owner/author(s).

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'Harnessing GPT for Topic-Based Call Segmentation in Microsoft Dynamics 365 Sales'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי