Fundamental concepts of CS1: Procedural vs. object oriented paradigm - A case study

Tamar Vilner, Ela Zur, Judith Gal-Ezer

פרסום מחקרי: פרק בספר / בדוח / בכנספרסום בספר כנסביקורת עמיתים

תקציר

For some time, there has been an ongoing debate among Computer Science (CS) educators about the advantages and disadvantages of the shift from the procedural to the Object-Oriented (OO) paradigm. In our institution, we decided to implement this shift in the year 2005, when we changed our introductory course and started, right from the beginning, to teach the Java language, instead of the procedural facet of C++. While we still offered the two different paradigms in parallel, we had two similar groups each taking one of the paradigms. These two groups served as the research population of the study we describe in this paper. We examined whether the shift from the procedural to the OO paradigm had an effect on students' perception of fundamental concepts taught in the introductory course.

שפה מקוריתאנגלית
כותר פרסום המארחITiCSE 2007
כותר משנה של פרסום המארח12th Annual Conference on Innovation and Technology in Computer Science Education - Inclusive Education in Computer Science
עמודים171-175
מספר עמודים5
מזהי עצם דיגיטלי (DOIs)
סטטוס פרסוםפורסם - 2007
אירועITiCSE 2007: 12th Annual Conference on Innovation and Technology in Computer Science Education - Inclusive Education in Computer Science - Dundee, Scotland, בריטניה
משך הזמן: 25 יוני 200727 יוני 2007

סדרות פרסומים

שםITiCSE 2007: 12th Annual Conference on Innovation and Technology in Computer Science Education - Inclusive Education in Computer Science

כנס

כנסITiCSE 2007: 12th Annual Conference on Innovation and Technology in Computer Science Education - Inclusive Education in Computer Science
מדינה/אזורבריטניה
עירDundee, Scotland
תקופה25/06/0727/06/07

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'Fundamental concepts of CS1: Procedural vs. object oriented paradigm - A case study'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי