Four Models of Teacher Training in Israel: Some Lessons and Implications for Teacher Educators

פרסום מחקרי: פרסום בכתב עתמאמרביקורת עמיתים

תקציר

This paper examines four major approaches to teacher education in Israel: (a) teacher preparation at teacher training colleges (TTC); (b) teacher training at the universities; (c) a new approach at Haifa University which leads to a bachelor’s degree in instruction; and (d) the integrative approach of the Open University of Israel with some TTC. The strengths and weaknesses of the four approachs are discussed, focusing mainly on issues which might be of interest and relevance to teacher educators in other parts of the world.

שפה מקוריתאנגלית
עמודים (מ-עד)225-233
מספר עמודים9
כתב עתJournal of Education for Teaching
כרך16
מספר גיליון3
מזהי עצם דיגיטלי (DOIs)
סטטוס פרסוםפורסם - 1 ינו׳ 1990

RAMBI publications

  • rambi
  • Teachers -- Israel

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'Four Models of Teacher Training in Israel: Some Lessons and Implications for Teacher Educators'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי