Financial literacy's effect on elicited subjective discount rate

Eyal Lahav, Mosi Rosenboim, Tal Shavit

פרסום מחקרי: פרסום בכתב עתמאמרביקורת עמיתים

תקציר

Financial illiteracy is a well-known, international problem. The current study investigates if learning basic fundamentals of cash flow capitalization affects time preference. The findings indicate that this knowledge does dramatically decrease preference for the present.

שפה מקוריתאנגלית
עמודים (מ-עד)1360-1368
מספר עמודים9
כתב עתEconomics Bulletin
כרך35
מספר גיליון2
סטטוס פרסוםפורסם - 2015
פורסם באופן חיצוניכן

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'Financial literacy's effect on elicited subjective discount rate'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי